Piesakies ziņu lapai
Piesakies ziņu lapai
Smilšu iela 8, Rīga, LV – 1050 |
|
pasts@lzp.gov.lv
+371 672 28 421 |
|
+371 67 228 421 | Pirmdiena – Piektdiena 8:30 – 17:00 |
Apkalpo CreateIT
© 2023 Visas tiesības aizsargātas
Sākums 01/07/2020 | Noslēgums 31/12/2020 (piešķirts pagarinājums rezultātu nostiprināšanai un publiskošanai līdz 31/03/2021) |
Projekta nr. VPP-COVID-2020/1-0013
497 580 EUR
Rīgas Stradiņa universitāte
Latvijas Universitāte
Vidzemes Augstskola
Elektronikas un datorzinātņu institūts
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija;
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Socioloģija un sociālais darbs
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Izglītības zinātnes
Projekta mērķis ir novērtēt Latvijas valsts un sabiedrības gatavību un izmantoto mehānismu efektivitāti krīzes pārvarēšanā, un sagatavot priekšlikumus turpmākās rīcības scenārijiem, lai stiprinātu sabiedrības noturību pret krīzēm nākotnē. Novērtējuma galvenais avots ir izsmeļošs pārskats par COVID-19 krīzes daudzpusīgo socioekonomisko ietekmi uz Latvijas sabiedrību. Projekta autori ir vadošie zinātnieki no četrām ieverojamākajām universitātēm, kuri pārstāv dažādas sociālo zinātņu jomas. Viņu sadarbība ir bezprecedenta gadījums, un šīs sadarbības unikalitāte un augstais inovācijas līmenis rodams šī projekta daudzslāņainajā, starpdisciplinārajā, un diahroniskajā skatījumā uz to, kādu iespaidu krīze atstājusi uz dažādiem Latvijas sabiedrības segmentiem. Projektā izmantotas zinātniskās metodes no tādām sociālo zinātņu jomām kā komunikācijas un mediju studijas, psiholoģija, sociālantropoloģija, pedagoģija, socioloģija, datorzinātne un mākslīgais intelekts, un citām jomām. Tā kā zinātniekiem ir ilga pierdze Latvijas sabiedrības pētīšanā, viņu rīcībā ir arī vēsturiski dati, kurus viņi salīdzinās ar tikko iegūtajiem datiem izmantojot komparatīvo analīzi u.c. metodes. Tāpēc šis projekts varēs precīzi noteikt un izmērīt COVID-19 krīzes iespaidu un ieteikt turpmāku rīcību, lai šī iespaida sekas mazinātu. Balstoties uz starpdisciplināro pārskatu, projekts piedāvās detalizētus ieteikumus turpmākiem soļiem ceļā uz sabiedrisko un tautsaimniecības procesu atjaunošanu un izaugsmi Latvijā.
Oriģināli zinātniskie raksti, kas publicēti žurnālos vai konferenču rakstu krājumos, kuru citēšanas indekss sasniedz vismaz 50 procentus no nozares vidējā citēšanas indeksa
Daniela, L., Rubene, Z., & Rūdolfa, A. (2021). Parents’ perspectives on remote learning in the pandemic context. Sustainability, Vol. 13(7), 3640. DOI: https://doi.org/10.3390/su13073640
Lonska, J., Mietule, I., Litavniece, L., Arbidane, I., Vanadzins, I., Matisane L., & Paegle, L. (2021). Work-Life Balance of the Employed Population during the Emergency Situation of COVID-19 in Latvia. Frontiers in Psychology. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.682459
Bela, B., Broka, A., Rajevska, F., & Rasnača, L. (2021). Transformative change in social service delivery and social work practice during COVID-19 pandemic in Latvia. European Journal of Social Work; DOI: https://doi.org/10.1080/13691457.2021.1977255
Martinsone, B. & Tzivian, L. (2021). Differences in Stress and Coping During the COVID-19 Pandemic in Families With and Without Children With Developmental Disorders or Chronic Conditions. Frontiers in Public Health. Journal of Public Health. DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.704577
Matisāne, L., Paegle, L., Eglīte, M., Akūlova, L., Linde, A. A., Vanadziņš, I., Mietule, I., Lonska, J., Litavniece, L., Arbidāne, I., Rozentāle, S. & Grīntāle, I. (2021) Reasons for low protection of vulnerable workers from covid-19—results from the quantitative and qualitative study on working life in Latvia. International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18(10). https://doi.org/10.3390/ijerph18105188
Oriģināli zinātniskie raksti, kas publicēti Web of Science vai SCOPUS (A vai B) datubāzēs iekļautajos žurnālos vai konferenču rakstu krājumos
Nesenbergs, K., Abolins, V., Ormanis, J., & Mednis, A. (2020) Use of augmented and virtual reality in remote higher education: A systematic umbrella review. Education Sciences, 11(1), 8. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11010008
Dzerviniks, J., Usca, S., Lubkina, V., Poplavskis, J., & Vindaca, A. (2021) Conceptual model for the development of teachers’ digital competence. Proceedings of INTED2021 Conference, 2437-2445. DOI: https://doi.org/10.21125/inted.2021.0524
Martinsone, B., & Stokenberga, I. (2021). Parents’ perspective on distance learning during the COVID-19 pandemic in Latvia. In Remote Learning in Times of Pandemic: Issues, Implications and Best Practice. https://www.routledge.com/Remote-Learning-in-Times-of-Pandemic-Issues-Implications-and-Best-Practice/Daniela-Visvizi/p/book/9780367765705?gclid=Cj0KCQjwqKuKBhCxARIsACf4XuED3d0dl2hkCCLX0FiWch7-ADab5WS0sCDk8uWj_gCC33-k0VLZw1saAsZSEALw_wcB
Mirķe, K., & Tzivjan, L. (2021). Most important factors for teachers’ success, distance teaching methods, and technological resources used during COVID-19 pandemic in spring 2020 – a case of Latvia. In Remote Learning in Times of Pandemic: Issues, Implications and Best Practice. https://www.routledge.com/Remote-Learning-in-Times-of-Pandemic-Issues-Implications-and-Best-Practice/Daniela-Visvizi/p/book/9780367765705?gclid=Cj0KCQjwqKuKBhCxARIsACf4XuED3d0dl2hkCCLX0FiWch7-ADab5WS0sCDk8uWj_gCC33-k0VLZw1saAsZSEALw_wcB
Palkova, K., Grasis, J., & Jansons, J. (2021). COVID-19: Impact on Human Rights from the Healthcare Perspective in the Case of Patients Triage. Wiadomości Lekarskie, Vol. 74(8), pp. 1894-1899. DOI: https://doi.org/10.36740/WLek202108120
Daniela, L., Rūdolfa, A., & Rubene, Z. (2021) Results of the evaluation of learning platforms and digital learning materials. In Remote Learning in Times of Pandemic: Issues, Implications and Best Practice. https://www.routledge.com/Remote-Learning-in-Times-of-Pandemic-Issues-Implications-and-Best-Practice/Daniela-Visvizi/p/book/9780367765705?gclid=Cj0KCQjwqKuKBhCxARIsACf4XuED3d0dl2hkCCLX0FiWch7-ADab5WS0sCDk8uWj_gCC33-k0VLZw1saAsZSEALw_wcB
Langovska L., Rozentāle S. (2021). Remote work during the COVID-19 PANDEMIC – Problems and solutions: the example of Vidzeme region (Latvia). Proceedings of the 2021 International Conference “Science for Rural Development”. DOI: https://doi.org/10.22616/ESRD.2021.55.033
Berķe-Berga, A., Dovladbekova, I., & Urbāne, M. (2021). Entrepreneurship in the time of COVID-19: Challenges, Opportunities and Government Assistance in Latvia. Proceedings of the 2021 International Conference “Economic Science for Rural Development”. DOI: https://doi.org/10.22616/ESRD.2021.55.044
Usca, S., Dzerviniks, J., Lubkina, V., Vindaca, A., & Poplavskis, J. (2021) Development of teachers’ digital competence: Problems and solutions in Latvia. Proceedings of the 14th International Scientific Conference Rural Environment, Education, Personality. DOI: https://doi.org/10.22616/REEP.2021.14.036
Dzerviniks, J., Usca, S., Lubkina, V., Poplavskis, J., & Vindaca, A. (2021) Conceptual model for the development of teachers’ digital competence. Proceedings of INTED2021 Conference (15th annual International Conference Technology, Education and Development). DOI: https://doi.org/10.21125/inted.2021.0524
Usca, S., Dzerviniks, J., Lubkina, V., Vindaca, A., & Poplavskis, J. (2021) Teachers’ Attitude towards Remote Learning: Analysis of Latvia’s Case. Proceedings of the International Scientific Conference “Society. Integration. Education”. Vol. 2., pp. 603 – 612. https://doi.org/10.17770/sie2021vol2.6336
Vindača, O., Ļubkina, V., Abuže, A., Usca, S. (2021). Life with COVID-19: SWOT Analyses for Transformative Digital Learning In Educators’ Perspective. Proceedings of Society. Proceedings of the International Scientific Conference “Society. Integration. Education”, Vol. 5., pp. 249-259. DOI: https://doi.org/10.17770/sie2021vol5.6199
Niklass, M. (2021) Burnout During the COVID Pandemic: A Case of the Social Services Sector in Latvia. Proceedings of the 2021 International Conference “Economic Science for Rural Development”. DOI: https://doi.org/10.22616/ESRD.2021.55.059
Oriģināli zinātniskie raksti, kas iesniegti vai pieņemti publicēšanai zinātniskajos izdevumos vai konferenču rakstu krājumos, kuri iekļauti datubāzē ERIH PLUS
Urbāne, M., Dovladbekova I., Berķe-Berga, A. Legal Challenges of Teleworking in Latvia. Rīga Stradiņš University Faculty of Law Electronic Scientific Journal of Law (Socrates). Nr. 2 (20), pp. 58 – 66. DOI: https://doi.org/10.25143/socr.20.2021.2;
Recenzētas zinātniskās monogrāfijas
Daniela, L., co-editor (2021). Distance Learning in Pandemic Discourse: Implications and Best Practice. https://www.routledge.com/Remote-Learning-in-Times-of-Pandemic-Issues-Implications-and-Best-Practice/Daniela-Visvizi/p/book/9780367765705?gclid=Cj0KCQjwqKuKBhCxARIsACf4XuED3d0dl2hkCCLX0FiWch7-ADab5WS0sCDk8uWj_gCC33-k0VLZw1saAsZSEALw_wcB
Citi anonīmi recenzēti zinātniskie raksti Latvijas žurnālos un rakstu krājumos
Krūmiņš, G. (2021) Latvijas ilgtermiņa attīstības stratēģija un stratēģiskā komunikācija COVID-19 krīzes ēnā. Latvijas Zinātņu Akadēmijas Vēstis. http://www.lasproceedings.lv/wp-content/uploads/2021/04/5_Gatis-Krumins.pdf
Konferenču materiāli (pilns teksts)
Broka, A., Mihailova, H. (2021) Family counselling and flexibility of social services during COVID-19 emergency: Case study of Latvian municipalities. 7th Scientific International Interdisciplinary Conference Proceedings Society, Health, Welfare. Riga: Riga Stradins University. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20208501010
Broka, A. (2021) Differentiation of social services as part of transformative social work practice during COVID-19. Rīga Stradiņš University Research Week 2021, https://liverw.rsu.lv/posters/differentiation-of-social-services-as-part-of-transformative-social-work-practice-during-covid-19
Trapenciere, I., Perera, S., Vilka, l., & Bernats, G. (2021). Well-being of children left behind. Proceedings of European Conference of Social Work Education ECSWE 2021. https://ecswe2021.org/wp-content/uploads/2021/08/Book-of-Abstracts.pdf
Zaķe M., Majore G., Krūmiņš G., & Zaķis Z. (2021). Methodology for Construction of Multi-approach Based Digital Twin in Strategic Communication. Proceedings of the 8th joint Latvia and Lithuania IEEE Sections Workshop on Advances in Information, Electronic and Electrical Engineering (AIEEE’20). DOI: https://doi.org/10.1109/AIEEE51419.2021.9435626
Kleinberga, V. (2021). Government communication and Internet responses: profile of Prime Minister Krišjānis Kariņš in selected digital media users’ comments during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the 13th International Scientific and Practical Conference “Environment. Technology. Resources.”, Vol. 2, pp. 78 – 83. DOI: https://doi.org/10.17770/etr2021vol2.6571
Rožukalne, A., Kleinberga, V., & Grūzītis, N. (2021). COVID-19 news and audience aggressiveness: analysis of online news content and audience reaction during state of emergency in Latvia (2020-2021). Proceedings of the 13th International Scientific and Practical Conference “Environment. Technology. Resources.”, Vol. 2., 141 – 147. DOI: https://doi.org/10.17770/etr2021vol2.6564
Manuskripti, kas iekļauti manuskriptu datu bāzēs (preprints) un citas publikācijas, kas izdotas autoru atbildībā (nerecenzētas)
Krumins, G., Berzina, I., Buholcs, J., Dāvidsone, A., Silkāne, V., Zaķis, Z., Majore, G., Zaķe, M., Andžāns, M., Elere, I., Elers, H., Kleinberga, V., Palkova, K., Sedlenieks, K., Ābelīte-Medne, Z., Grinblate, E., Margevica, S., Rūse, A., Šteinerts, M., Voldiņa, G., Zeiļa, R., Žabicka, A., Austers, I., & Ķencis, T. (2021). Krīzes laika komunikācija: sabiedrība un pārvaldība. https://lvportals.lv/wwwraksti/TEMAS/FAILI/KRIZES_KOMUNIKACIJA_COVID19_ESEJA.PDF
Zinātniskās datu bāzes un datu kopas, kas izstrādātas projekta ietvaros
Brīvpieejas interneta izpētes rīks un datu kopa Saeimas debašu analīzei: http://saeima.korpuss.lv/
Brīvpieejas interneta izpētes rīks un datu kopa Latvijas politiķu Twitter ierakstu analīzei: http://politikutviti.riks.korpuss.lv
Brīvpieejas interneta izpētes rīks un datu kopa Latvijas lielāko ziņu portālu komentāru analīzei Interneta Agresivitātes Indekss (latviešu un krievu valodā): http://barometrs.korpuss.lv/
Dovladbekova, I., Berķe-Berga, A., & Urbāne, M. (2021). National representative survey of business activity during the Covid-19 pandemic. Dataverse. DOI: https://doi.org/10.48510/FK2/ENLIJU
Dovladbekova, I., Kalniņa, D., Kruk, S., Lāce, T., Mārtinsone, K., Rungule, R., Seņkāne, S. (2021). National representative Omnibus survey, Latvia, September 2020. Dataverse. DOI: https://doi.org/10.48510/FK2/VEEPCS
Usca, S., Ļubkina, S., & Dzerviniks, J. (2021). Remote Learning Questionnaire for Latvian Teachers of Comprehensive Schools. Dataverse. DOI: https://doi.org/10.48510/FK2/DNMNBU
Mirķe, E., Tzivian, L. (2021). Tālmācības anketa Latvijas vispārizglītojošo skolu skolotājiem 2020. gada pavasarī (COVID-19 “Pirmais vilnis”). https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54237
Ietvarpētījuma “Pandēmijas sekas” par COVID-19 izraisītās krīzes ietekmi uz Latvijas sabiedrību secinājumi un priekšlikumi
Ziņojums par dažādu sociāli demogrāfisko grupu darba un privātās dzīves saskaņošanas iespējām COVID-19 izplatības mazināšanai noteikto ierobežojumu periodā
Izvērtējums par COVID-19 izplatības mazināšanai noteikto ierobežojumu perioda īstermiņa un ilgtermiņa emocionālo un psiholoģisko ietekmi uz dažādu paaudžu indivīdiem un ģimenēm, tai skaitā izvērtējot starppaaudžu attiecību aspektus un vardarbības izplatības riskus
Izvērtējums un priekšlikumi par nepieciešamajām izmaiņām rīcībpolitikā un/ vai normatīvajos aktos, lai veicinātu nodarbinātību un drošu darba vidi (tai skaitā attālinātajā darbā) COVID-19 izplatības mazināšanai noteikto ierobežojumu apstākļos
Ziņojums par būtisku sociālo pakalpojumu pieejamības ierobežojumu īstermiņa un vidēja termiņa ietekmi un priekšlikumi uzlabojumiem valsts un pašvaldību sociālās aizsardzības atbalsta pasākumu plānošanā un īstenošanā ārkārtējā situācijā
Priekšlikumi par optimālākajiem dažādu sabiedrības grupu informēšanas veidiem un kanāliem, viltus ziņu novēršanu, balstoties uz Covid-19 izplatības mazināšanai noteikto ierobežojumu periodā veiktā informatīvā un metodiskā atbalsta novērtējumu
Dizaina stratēģija
Stratēģiskā komunikācija: tiesiskās problēmas COVID-19
Digitālo mācību platformu funkcionalitātes izvērtējums
Priekšlikumi un ieteikumi rīcībpolitikas veidotājiem par izglītības nozares digitālo transformāciju
Vispārējās izglītības pedagogu vajadzības digitālās prasmes attīstībai
Rekomendācijas
Uzskates materiāls pedagogiem attālinātā mācību procesa organizēšanai
Uzskates materiāls pedagogiem par digitālo mācību līdzekļu kategorijām
Uzskates materiāls pedagogiem par digitālajiem mācību līdzekļiem
Attālināto kursu veidošanas/dizaina pamatprincipi - vadlīnijas kursu izstrādei
Vispārējās izglītības pedagogu vajadzības digitālās prasmes attīstībai
Eksistējošo tehnoloģisko risinājumu izpēte augstākās izglītības visu posmu digitālajai transformācijai
Kopsavilkums par attālināto kursu veidošanas/dizaina pamatprincipiem
Akadēmiskā personāla pedagoģiski digitālā kompetence tehnoloģiju bagātinātā studiju procesā
Ziņojums par digitalizācijas un e-risinājumu izmantošanu studiju procesā elastīga un studentcentrēta izglītības procesa nodrošināšanai un īstenošanai izglītībā
Smilšu iela 8, Rīga, LV – 1050 |
|
pasts@lzp.gov.lv
+371 672 28 421 |
|
+371 67 228 421 | Pirmdiena – Piektdiena 8:30 – 17:00 |
Apkalpo CreateIT
© 2023 Visas tiesības aizsargātas