Funkcionālais modelis personalizētiem un automatizētiem skolotāju profesionālās pilnveides risinājumiem
Sākums: 01/2024 Noslēgums: 12/2026
-
Projekta numurs
-
lzp-2023/1-0122
-
-
Finansējums
-
300 000 EUR
-
-
Projekta vadītājs
-
Dace Namsone
-
-
Projektu īsteno
-
Latvijas Universitāte
-
Zinātnes nozare
- Sociālās zinātnes
Kopsavilkums
Tiks radīts funkcionālais modelis mākslīgā intelekta vadītas IT sistēmas personalizētiem, automatizētiem skolotāju profesionālās pilnveides risinājumiem tālākai izveidei. Projekts veidots, lai risinātu problēmu - skolās trūkst rīku, lai mērot mācīšanas kvalitāti, pieņemtu datos balstītus lēmumus plaisas pārvarēšanai starp reformas uzstādījumiem atbilstoši teorētiskajām pamatnostādnēm, praksē identificētajām ievērojamām mācīšanas kvalitātes atšķirībām. Teorētiskā ietvara izveide personalizētu profesionālās pilnveides risinājumu radīšanai atbilstoši identificētajām vajadzībām dos iespēju vienotā sistēmā savienot datus par mācīšanas kvalitāti, prioritāri nepieciešamos personalizētās attīstības risinājumus skolas mērķu sasniegšanai. Radīto zināšanu pārnesei uz skolu praksi tiks radīts pētnieciski pamatots konceptuālais modelis personāla kompetenču pārvaldības vajadzībām; izstrādātas vadlīnijas jaunradīto zināšanu praktiskai izmantošanai. Lai nākotnē vienkāršotu skolotāju kompetenču pārvaldību skolās, radīs pirmo soli atbilstošas IT sistēmas izveidē - funkcionālu modeli, kurš ietvers labāko tehnoloģisko risinājumu, balstoties analītiskajā literatūrā, izvērtējot iespējamos mākslīgā intelekta risinājumus, iespējas adaptēt šo risinājumu cilvēkresursu pārvaldības sistēmām. Sistēma dos iespēju skolām uzkrāt datus par mācīšanas kvalitāti, identificēt profesionālās mācīšanās profilus, piedāvās personalizētus, automatizētus profesionālās pilnveides risinājumus atbilstoši skolas mērķim.
Projektu konkurss:
Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu 2023. gada atklātais konkurss