Statuss:
Noslēdzies
Fundamentālo un lietišķo pētījumu projekti (FLPP) logo

Inovatīvas pieejas skolotāju kompetenču vērtēšanai personalizētam profesionālās mācīšanās risinājumam

Sākums: 01.01.2020 Noslēgums: 31.12.2022

  • Projekta numurs

    • lzp-2019/1-0269

  • Finansējums

    • 283 817 EUR

  • Projekta vadītājs

    • Dace Namsone

  • Projektu īsteno

    • Latvijas Universitāte

Zinātnes nozares

  • Izglītības zinātnes

Kopsavilkums

Projekta mērķis ir veikt pētniecību, kuras rezultātā tiks radīts inovatīvs, pētniecībā balstīts un sistemātisks ietvars, kas sevī apkopo vairākus elementus. Pirmkārt, tas iekļauj metodoloģiju skolotāju kompetenču (mācīt un vērtēt skolēnu 21. gadsimta prasmes) vērtēšanai, lai identificētu plaisu starp piemītošajām un nepieciešamajām kompetencēm. Šāda metodoloģija, kā vairāku vērtēšanas instrumentu kopums ar vadlīnijām to lietošanai, palīdzēs identificēt atšķirību starp nepieciešamajām un skolotājiem pašlaik piemītošajām kompetencēm. Otrkārt, ietvars iekļauj personalizētu skolotāju mācīšanās profilu izveidošanu. Mācīšanās profili kalpo kā paskaidrojošas vadlīnijas profesionālās pilnveides un mācīšanās pieeju un intervenču raksturojumam, kuru pielietošana var palīdzēt minimizēt skolotājiem identificēto kompetenču plaisu. Tiks izstrādāta un aprobēta skolotāju izglītotāju profesionālās pilnveides programma, lai veicinātu plašāku sistemātiskā ietvara ieviešanu izglītības sistēmā. Treškārt, projektā ir plānots skolās pilotēt izstrādāto ietvaru, lai apkopotu jaunās zināšanas un pieredzi, kā to ieviest Latvijas izglītības sistēmā. Jaunais mācību saturs ienes pārmaiņas tajā, kā notiek mācīšana un mācīšanās. Minētās inovatīvās pieejas skolotāju profesionālajai pilnveidei, apkopotas vienā sistemātiskā rāmī, ņem vērā potenciālo risku tam, ka skolotājiem nepiemīt vajadzīgās kompetences, ka viņiem nepieciešams sistemātisks atbalsts, lai pilnvērtīgi realizētu satura reformu Latvijas skolās.

Projektu konkurss:

Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu 2019. gada atklātais konkurss

Projektu rezultāti: